Kadang kadang rezeki tak datang sebab magnet diri kita lemah

Cuba adik2 buat ni, tadi kakak ada tulis 3 TIPs nie. CIPTA SANGKA BAIK untuk REZEKI yang sedang DATANG BERTANDANG! Mudahnya jemput rezeki, in shaa Allah. Guna pakai konsep Allah beri mengikut apa yang kita sangkakan.

1. Bila pergi bank, dah cucuk ATM card, HARAM DUK KATA DALAM HATI, duit sikit, duit tinggai sikit, duit habis! Tak leh tau! Sebab apa kita kata, itu yang kita dapat.

Habis, nak kata apa?
Yaa Allah duit saya banyak ni, saya mohon Allah bantu TAMBAH DUIT saya, tulislah berapa nak?

2. Bila buka PURSE (yang ni bahaya sebab kita selalu duk buat) jaga-jaga hati dan mulut kita sebab kita selalu kata, alaaa duit dah tinggal sikit, habis dah duit aku dan macam-macam lagi yang negatif pasal duit kita.

Habis, nak kata apa?
Kata-kata itu doa, so kata ala-ala gini (contoh yer) saya nak belanja barang dapur Yaa Allah, saya ada 200 ringgit ni, sayangnya saya duit ni. Allah bantulah saya, duit 200 ringgit ni tak luak dan tambah dalam akaun saya 20k. Terima kasih Allah

3. Beri biar singget pun tiap hari. Kata guru saya mesti buat ni 100 hari, carilah orang misikin atau masjid, masuk singgit sehari, in shaa Allah rezeki MASUK banyak.

Habis, nak kata apa?
Masa beri sedekah ni, doa laaa, Ya Allah walau seringgit, saya ikhlas dan ni lah saya mampu, Allah bantulah saya limpah kanlah rezeki untuk saya sekiranya ada rahmat di sebalik seringgit ni, saya nak sangat BIsnes saya beri saya gaji 10k sebulan. Terima kasih Allah.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *